Nákupný košík je prázdny.

0 položiek
Spolu:
0,00 €
Vstúpiť
0 položiek (0,00 €)
 
 
0,00 € (0 položiek) vstúpiť do košíka
Blog / Články

Obchodné podmienky

Úvod Užitočné informacieObchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky 


Čl. 1 Úvodné ustanovenia 


1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky, ktorých súčasťou je reklamačný poriadok (ďalej ako  „obchodné podmienky“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej  zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom, ktorým je: Peter Juhás - NP (Samostatne zárobkovo  činná osoba - SZČO) s miestom podnikania: Tomášikova 12570/50B, 83104 Bratislava-Nové  Mesto, IČO: 44601891, DIČ: 1075569682, IČ DPH: SK1075569682, vedený v: Okresný úrad  Bratislava, číslo živnostenského registra 790-11523 (ďalej len „obchodník“) a kupujúcim,  ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke www.neposlusnypsik.sk ako  elektronického obchodu obchodníka. (ďalej len „internetový obchod“). 


1.2 Kontaktné údaje obchodníka: 


Obchodné meno: Peter Juhás - NP 

Korešpondencia: Tomášikova 12570/50B, 83104 Bratislava-Nové Mesto 

Tel. kontakt:  0903-712 -642 | 0917-533-869 

E-mail:  info@neposlusnypsik.sk 

Bankové spojenie: IBAN: SK08 0900 0000 0050 4304 4700 

 

1.3 Pre účel týchto obchodných podmienok sa: 


a) spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej  vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej  činnosti alebo povolania, 

b) podnikateľom rozumie osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, alebo  ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,  alebo ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa  osobitného predpisu a ktorá koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti a  nakupuje tovar v súvislosti s jej podnikateľskou činnosťou, 

c) kupujúcim rozumie spotrebiteľ alebo podnikateľ, ktorý nakupuje tovar od obchodníka, d) kúpnou zmluvou rozumie každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára  obchodník s kupujúcim, 

e) tovarom rozumie predmet kúpy, ak predmetom kúpy nie je služba 

1.4 V prípade, že je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito  obchodnými podmienkami zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a  doplnení niektorých zákonov a zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, všetky v platnom  znení. 


1.5 V prípade, že je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito  obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.


1.6 Obchodné podmienky sú súčasťou uzavretej kúpnej zmluvy medzi obchodníkom na jednej  strane a kupujúcim na strane druhej. Tieto obchodné podmienky sa riadia výhradne platnou  a účinnou legislatívou Slovenskej republiky. Všetky zmluvné vzťahy sú uzatvorené v súlade s  právnym poriadkom Slovenskej republiky. Kupujúci odoslaním objednávky súhlasí s tým, že  tieto obchodné podmienky a ich ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy  uzatvorené prostredníctvom internetového obchodu a na všetky vzťahy medzi obchodníkom a  kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a vytknutí vady výrobku. 


1.7 Kupujúci objednaním tovaru od obchodníka súhlasí s týmito obchodnými podmienkami  a to zakliknutím akciového „zaklikávacieho“ políčka na konci objednávkového formulára (košíka) na internetovom obchode. 


1.8 Obchodník jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom  informoval pred odoslaním objednávky kupujúceho o predzmluvných informáciách, týkajúcich  sa najmä zodpovednosti za vady, platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok tak,  že: 

a) o hlavných vlastnostiach tovaru v rozsahu primeranom druhu a povahe produktu informoval  na príslušnej katalógovej stránke internetového obchodu, 

b) o obchodnom mene a ďalších potrebných identifikačných údajov obchodníka informoval  na príslušnej podstránke elektronického obchodu a v bode 1.1 týchto obchodných  podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu , 

c) o telefónnom čísle a elektronickej pošte obchodníka a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité  pre kontakt kupujúceho s obchodníkom informoval na príslušnej podstránke internetového  obchodu a v bode 1.2 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej  podstránke internetového obchodu, 

d) o adrese obchodníka, na ktorej môže kupujúci uplatniť práva zo zodpovednosti za vady  produktu informoval v bode 6.5 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na  príslušnej podstránke internetového obchodu, 

e) o práve podať sťažnosť alebo iný podnet a poučení o práve spotrebiteľa podať  obchodníkovi žiadosť o nápravu prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov, vrátane  uvedenia odkazu na webové sídlo na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom  subjekte alternatívneho riešenia sporov informoval v čl. 8 týchto obchodných podmienok,  ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu, 

f) o predajnej cene jednotlivého tovaru vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných  daní, ktorá je jednoznačne a ľahko čitateľným spôsobom vyznačená informoval na  príslušnej katalógovej stránke internetového obchodu a o výslednej konečnej cene za  objednávku, vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní, poplatku za  dodanie a všetkých ostatných poplatkov spojených s objednávkou informoval v  objednávkovom formulári v rámci objednávky vytvorenej prostredníctvom internetového  obchodu a následne aj v akceptácii objednávky, 

g) o platobných podmienkach, dodacích podmienkach a o lehote, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať tovar informoval v čl. 3 a 4 týchto obchodných podmienok, ktoré sú  umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu,

h) o právach a povinnostiach zmluvných strán spojených so zodpovednosťou za vady a o  existencii a dĺžke trvania zákonnej zodpovednosti obchodníka za vady informoval v čl. 6 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového  obchodu; obchodník zároveň poskytol samotný formulár na vytknutie vady ako prílohu č.1  týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového  obchodu, 

i) o informácii o práve spotrebiteľa odstúpiť od kúpnej zmluvy v zmysle zákona č. 108/2024  Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, o podmienkach,  lehotách a postupe pri uplatňovaní práv na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 5 týchto  obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového  obchodu. Obchodník spotrebiteľa taktiež riadne informoval o uplatnení práva na odstúpenie  od zmluvy vyplneným poučením, ktoré sa nachádza ako príloha č.2 v týchto obchodných  podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu, 

j) o informácii o práve spotrebiteľa odstúpiť od kúpnej zmluvy v zmysle zákona č. 40/1964  Zb. Občiansky zákonník, o podmienkach, lehotách a postupe pri uplatňovaní práv na  odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 6 týchto obchodných podmienok, ktoré sú  umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu., 

k) o poskytnutí formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy v zmysle zákona č. 108/2024 Z.  z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov informoval v čl. 5.4 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového  obchodu; obchodník zároveň poskytol samotný formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy  ako prílohu č.3 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej  podstránke internetového obchodu, 

l) o informácii, že ak spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené s  vrátením tovaru obchodníkovi a ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj  náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť  prostredníctvom pošty informoval v bode 5.5 týchto obchodných podmienok, ktoré sú  umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu, 

m) o okolnostiach, za ktorých spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy informoval  v bode 5.8 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke  internetového obchodu, 

n) o úkonoch potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že tieto úkony popísal v čl. 2 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového  obchodu. 


Čl. 2 Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy  


2.1 Za návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy sa považuje prezentácia tovaru na internetovom  obchode, pričom obchodník týmto ponúka odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru za  kúpnu cenu uvedenú pri jednotlivom tovare. Kupujúci akceptuje návrh na uzavretie kúpnej  zmluvy odoslaním vyplneného objednávkového formulára na internetovom obchode (ďalej len  „objednávka“). Po prijatí objednávky obchodník bezodkladne doručí kupujúcemu potvrdenie o  doručení objednávky, na vznik kúpnej zmluvy toto potvrdenie nemá vplyv.


2.2 Potvrdenie o prijatí objednávky obsahuje najmä údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého  predaj je predmetom kúpnej zmluvy, údaje o cene tovaru, údaje o dodacej lehote tovaru, názov  a údaje o mieste, kde má byť tovar doručený, prípadne iné doplňujúce údaje podľa platnej  legislatívy.  


2.3 Na e-mailovú adresu kupujúceho mu budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie  informácie ohľadom jeho objednávky.  


2.4 Kúpna zmluva sa považuje za uzatvorenú okamihom, keď kupujúci akceptuje návrh  obchodníka na uzatvorenie kúpnej zmluvy a to odoslaním objednávky s povinnosťou platby. 


2.5 Podľa novely zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty nemožno od 1.1. 2013  meniť údaje v už vystavenom daňovom doklade (faktúre). Údaje v daňovom doklade (faktúra)  je možné meniť len v prípade, kedy kupujúci tovar ešte neprijal a nezaplatil. 


Čl. 3 Dodanie tovaru 


3.1 Z kúpnej zmluvy vznikne obchodníkovi povinnosť predmet kúpy kupujúcemu odovzdať a  kupujúcemu povinnosť predmet kúpy prevziať a zaplatiť zaň obchodníkovi dohodnutú cenu. 


3.2 Obchodník dodá kupujúcemu predaný tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní  odo dňa uzavretia zmluvy. Štandardná dodacia doba na jednotlivý tovar je 2 až 5 pracovných  dní. 


3.3 Miestom dodania tovaru je miesto uvedené kupujúcim v objednávkovom formulári. 


3.4 Tovar je dodaný v okamihu, keď ho prevezme kupujúci alebo ním určená osoba, alebo  keď ho obchodník odovzdá prepravcovi, ktorého poveril kupujúci mimo možností prepravy,  ktoré ponúkol kupujúcemu obchodník. 


3.5 Tovar sa ďalej považuje za dodaný okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba  okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa: a) tovary objednané v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru,  ktorý bol dodaný ako posledný, 

b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia  posledného dielu alebo posledného kusu, 

c) tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru. 


3.6 Kupujúci si pri objednávke vyberie vhodnú formu dodania tovaru a vhodnú formu  zaplatenia kúpnej ceny tovaru z aktuálnych možností ponúkaných obchodníkom, ktoré sa mu  zobrazia v rozhraní internetového obchodu pri tvorbe objednávky (v nákupnom košíku). 


3.7 Obchodník ponúka kupujúcemu možnosť vyzdvihnutia si tovaru na adrese svojich  prevádzkarní:

a) Predajňa Neposlušný psík: Herlianska 45, 82103 Bratislava-Ružinov. Osobný odber možný  počas pracovných dní: Pondelok- Piatok počas prevádzkových hodín, tzn. od 09:00 hod. do  18:00 hod. Na prevádzkarni je možné platiť platobnou kartou. 

b) Predajňa Neposlušný psík Fresh Market: Rožňavská 1/A, 83104 Bratislava-Nové Mesto.  Osobný odber možný počas pracovných dní: Pondelok- Piatok počas prevádzkových hodín,  tzn. od 11:00 hod. do 18:00 hod. Na prevádzkarni je možné platiť platobnou kartou. 


3.8 Okamihom dodania tovaru prechádza na kupujúceho vlastnícke právo k predanému tovaru,  nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty tovaru. 


Čl. 4 Kúpna cena a poplatky spojené s kúpou tovaru 


4.1 Výsledná konečná kúpna cena za kupujúcim vybraný tovar je uvedená na konci  objednávkového formulára vytvoreného v rámci objednávky prostredníctvom internetového  obchodu a je uvedená vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní, poplatku za  dodanie a všetkých ostatných poplatkov spojených s objednávkou. Táto výsledná konečná  kúpna cena je taktiež uvedená v akceptácii objednávky. 


4.2 Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa  kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru. 


4.3. V prípade, ak kupujúci zaplatí obchodníkovi kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za  deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet obchodníka. 


4.4 V prípade, ak kupujúci nezaplatí obchodníkovi celú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru  na kupujúcim uvedené miesto a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar  v splátkach, obchodník je oprávnený odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu. 


Čl. 5 Odstúpenie od kúpnej zmluvy  


5.1 Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej  mimo prevádzkových priestorov obchodníka do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru podľa bodu  3.4 a 3.5 týchto obchodných podmienok. 


5.2 Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 5.1 týchto obchodných podmienok sa  považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o  odstúpení od zmluvy obchodníkovi. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku  alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je  dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. 


5.3 Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy  vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou  uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s 

doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a  poplatkov. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi tieto platby rovnakým spôsobom, aký  použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so  spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou  účtované žiadne poplatky. Obchodník však nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné  náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob  dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi  na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania  ponúkaný obchodníkom. 


5.4 Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od  zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka v listinnej podobe, v podobe  zápisu na inom trvanlivom médiu, alebo zaslaním e-mailu na adresu uvedenú v bode 1.2 týchto  obchodných podmienok. Spotrebiteľ k tomuto účelu môže použiť vzorový formulár na  odstúpenie od zmluvy, ktorý sa nachádza k stiahnutiu na konci týchto obchodných podmienok  uverejnených na príslušnej podstránke internetového obchodu. 


5.5 Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo  prevádzkových priestorov obchodníka znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru  obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru. Ak spotrebiteľ odstúpi od  zmluvy uzavretej na diaľku, znáša aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho  povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. 


5.6 Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo  od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka zaslať tovar späť alebo  odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí,  ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.  Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi  najneskôr v posledný deň lehoty. 


5.7 Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy  uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru,  vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ  nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne  osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. 


5.8 Spotrebiteľ nemá právo na odstúpenie od Zmluvy ktorej predmetom je: a) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany  zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený, b) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze, 


5.9 Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania  s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti  tovaru;


5.10 Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo  prevádzkových priestorov obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve,  od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní  doplnkovej zmluvy. 


Čl. 6 Zodpovednosť za vady a vytknutie vady (Reklamačný poriadok) 


6.1 Obchodník zodpovedá spotrebiteľovi za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase  jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru. V prípade, že je kupujúcim  podnikateľ, záručná doba na zakúpený tovar je jeden rok od dodania tovaru. Ak je predmetom  kúpy použitý tovar, obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase  jeho dodania a ktorá sa prejaví do jedného roka od dodania tovaru. Ak výrobca uviedol na  jednotlivý tovar dátum spotreby (exspiráciu), záruka skončí uplynutím tejto lehoty.  


6.2 Obchodník spĺňa všeobecné požiadavky na tovar tým, že je tovar najmä: 

a) vhodný na všetky účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím  najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné  odvetvie, ak technické normy neboli vypracované, 

b) zodpovedá opisu a kvalite, ktoré obchodník deklaruje spotrebiteľovi pred uzavretím  zmluvy, 

c) dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré  môže spotrebiteľ dôvodne očakávať a 

d) dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti  a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť, aké sú bežné  pre vec rovnakého druhu a aké môže spotrebiteľ dôvodne očakávať vzhľadom na povahu  predanej veci a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie obchodníka alebo inej  osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu alebo v ich mene, a to najmä pri  propagácii veci alebo na jej označení; za výrobcu sa považuje zhotoviteľ veci, dovozca veci  na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že  na vec umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie. 


6.3 Obchodník spĺňa dohodnuté požiadavky na tovar tým, že tovar najmä: 

a) zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v kúpnej zmluve, b) je vhodný na konkrétny účel, s ktorým kupujúci oboznámil obchodníka najneskôr pri  uzavretí zmluvy a s ktorým obchodník súhlasil, 

c) vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel, d) vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v kúpnej zmluve, 

e) je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v kúpnej zmluve, f) je dodaný s návodom na použitie vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo  vymedzené v kúpnej zmluve.


6.4 Predaný tovar má vady, ak nie je v súlade so všeobecnými požiadavkami a s dohodnutými  požiadavkami. Predaný tovar má ďalej vady, ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú  práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva. Tovar nemusí byť v súlade  so všeobecnými požiadavkami, keď obchodník pri uzavretí zmluvy výslovne oboznámil  spotrebiteľa, že určitá vlastnosť tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a spotrebiteľ s  nesúladom výslovne a osobitne súhlasil. 


6.5 Vytknutie vady si môže spotrebiteľ uplatniť písomne na adrese obchodníka: Tomášikova  12570/50B, 83104 Bratislava-Nové Mesto, alebo elektronicky prostredníctvom kontaktných  údajov uvedených v bode 1.2 týchto obchodných podmienok. Na tento účel môže spotrebiteľ  využiť vzorový formulár, ktorý sa nachádza k stiahnutiu na konci týchto obchodných  podmienok uverejnených na príslušnej podstránke internetového obchodu. 


6.6 Ak si spotrebiteľ uplatní právo na vytknutie vady, obchodník mu bezodkladne poskytne  písomné potvrdenie o vytknutí vady. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v  ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30  dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý  obchodník nemôže ovplyvniť. 


6.7 Ak spotrebiteľ vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú obchodník odoprel prijať, zásielka sa  považuje za doručenú v deň odopretia. 


6.8 Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch  mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby zodpovednosti obchodníka za vady  tovaru. 


6.9 Spotrebiteľ má v rámci uplatnenia si nároku na odstránenie vady okrem iného právo najmä  na:  

a) odstránenie vady tovaru opravou 

b) výmenu tovaru 

c) primeranú zľavu z kúpnej ceny 

d) odstúpenie od kúpnej zmluvy 


6.10 Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru.  Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v  porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady  s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť  vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil obchodníkovi značné  ťažkosti. 


6.11 Obchodník sa zaväzuje po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu opraviť alebo vymeniť vadný  tovar v čo najkratšom čase, ktorý potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu tovaru  s prihliadnutím na povahu tovaru a povahu a závažnosť vady. Obchodník sa ďalej zaväzuje  vadu opraviť alebo vadný tovar vymeniť bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia 

závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý spotrebiteľ vec  požadoval. 


6.12 Na účely opravy alebo výmeny spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní tovar obchodníkovi.  Náklady prevzatia veci znáša obchodník. 


6.13 Obchodník dodá spotrebiteľovi opravený tovar na vlastné náklady rovnakým alebo  obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadný tovar, ak sa strany nedohodnú inak. 


6.14 Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo  ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností  podľa druhej vety bodu 6.10 týchto obchodných podmienok. 


6.15 Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej  zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty ak: 

a) obchodník tovar neopravil ani nevymenil, 

b) obchodník tovar neopravil ani nevymenil v súlade s bodom 6.12 týchto obchodných  podmienok, 

c) obchodník odmietol odstrániť vadu podľa bodu 6.14 týchto obchodných podmienok, d) tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene, 

e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo  odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo 

f) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo  bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa. 


6.16 Pri posudzovaní práva spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej  zmluvy podľa odseku 6.15 písmeno d) a e) týchto obchodných podmienok sa zohľadnia všetky  okolnosti, najmä druh a hodnota tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť obchodníka vadu odstrániť.  


6.17 Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 6.15 týchto obchodných  podmienok, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.  Dôkazné bremeno, že sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná,  nesie obchodník, 


6.18 Ak sa zmluva týka kúpy viacerých kusov tovaru, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo  vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatnému zakúpenému tovaru môže odstúpiť od  zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatný tovar bez  vadného tovaru. 


6.19 Obchodník po odstúpení od zmluvy podľa bodu 6.15 týchto obchodných podmienok vráti  spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru obchodníkovi, alebo po  preukázaní, že spotrebiteľ zaslal tovar obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.  Obchodník vráti kúpnu cenu spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým 

spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí  s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník. 


6.20 Obchodník po odstúpení od zmluvy spotrebiteľom podľa bodu 6.15 nemá právo na  náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred odstúpením od kúpnej zmluvy. 


6.21 Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi  spotrebiteľovi. Ak spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným  akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže  zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže  odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa podmienka uvedená v bode  6.8 týchto obchodných podmienok nevzťahuje. Spotrebiteľ má voči obchodníkovi ďalej právo  na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za  ktorú zodpovedá obchodník, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Spotrebiteľ musí  toto právo uplatniť u obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opraveného alebo  náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak  právo zanikne. 


Čl. 7 Spotrebiteľská záruka 


7.1 Výrobca alebo obchodník môže poskytnúť spotrebiteľovi spotrebiteľskú záruku, ktorou sa  zaviažu vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predaný tovar alebo  zabezpečiť jeho údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady. Spotrebiteľ má právo požadovať od výrobcu alebo obchodníka, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku,  plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej  reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením. 


7.2 Spotrebiteľ má počas trvania spotrebiteľskej záruky práva na odstránenie vady podľa bodu  6.9 týchto obchodných podmienok, ak výrobca alebo obchodník neposkytol v spotrebiteľskej  záruke na životnosť výhodnejšie podmienky. 


Čl. 8. Alternatívne riešenie sporov a podávanie podnetov (len spotrebiteľ) 


8.1 Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu ak nie je spokojný  so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho vytknutie vady tovaru, alebo ak sa domnieva, že  obchodník porušil jeho práva. Ak obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu  neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie  alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa Zákona č. 391/2015  Z.z. Subjektami alternatívneho riešenia sporov sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa  § 3 Zákona č. 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12  Zákona č. 391/2015 Z.z. (ďalej len „návrh“). 


8.2 Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom,  vyplývajúceho z kúpnej zmluvy alebo súvisiaceho s kúpnou zmluvou. Návrh podáva 

spotrebiteľ príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým  nie je dotknutá. Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho  riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Na ustanovenia  zmluvy, ktoré zaväzujú spotrebiteľa podať návrh na vopred určený subjekt alternatívneho  riešenia sporov, sa neprihliada. 


8.3 Návrh musí obsahovať najmä náležitosti uvedené v §12 ods. (3) písm. a)-f) Zákona č.  391/2015 Z.z... K návrhu spotrebiteľ priloží doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré  preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu. Ak ide o spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za  vady, spotrebiteľ môže už v návrhu uviesť svoj súhlas so zabezpečením vyjadrenia odborne  spôsobilej osoby podľa § 15 ods. (7) Zákona č. 391/2015 Z.z.. 


8.4 Obchodník je povinný v lehote určenej subjektom alternatívneho riešenia sporov, ktorá  nesmie byť kratšia ako 15 dní od doručenia výzvy na vyjadrenie, poskytnúť: a) vyjadrenie ku skutočnostiam uvedeným v návrhu,  

b) na základe výzvy subjektu alternatívneho riešenia sporov vysvetlenie, vyjadrenie alebo  doklady týkajúce sa predmetu sporu, ktoré má k dispozícii. 


8.5 Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť, ak vyčísliteľná hodnota  sporu nepresahuje sumu 20,- EUR, alebo v dôvodoch uvedených v §13 ods. (2) písm. a)-f). Podrobnejšie informácie o celej problematike nájdete v Zákone č. 391/2015 Z.z. o  alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov 


8.6 Spotrebiteľ má ďalej právo podať podnet orgánu dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa ak  sa domnieva, že boli porušené práva alebo právom chránené záujmy spotrebiteľa. Kontaktné  údaje dozorného orgánu sú:  

Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj 

Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27 

odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa 

tel. č.: 02/ 58272 172; 02/58272 104 

fax č.: 02/ 58272 170 

http://www.soi.sk

Webový odkaz na podávanie podnetov:  Postup pri podávaní podnetov, oznámení, sťažností, návrhov a žiadostí na SOI | Slovenská obchodná inšpekcia - soi.sk


Čl. 9 Podmienky zasielania elektronických faktúr  


9.1 Elektronická faktúra je v zmysle § 71 ods. 1 písm. b) Zákona o dani z pridanej hodnoty č.  222/2004 Z. z. daňovým dokladom.  


9.2 Elektronická faktúra je riadna faktúra vystavená podľa § 74 Zákona o dani z pridanej  hodnoty č. 222/2004 Z. z., ktorú obchodník vystaví elektronicky a pošle ju kupujúcemu len 

elektronickou poštou ako osobitný súbor vo formátoch .pdf alebo .xml alebo v inom vhodnom  formáte určenom obchodníkom (ďalej len ako „elektronická faktúra“). 


9.3 Kupujúci akceptovaním týchto obchodných podmienok súhlasí s tým, že mu bude  elektronická faktúra zaslaná na ním uvedený e-mail v objednávkovom formulári bezodkladne  po prijatí platby.  


9.4 Elektronická faktúra sa považuje za doručenú dňom odoslania. V prípade pochybností sa  elektronická faktúra považuje za doručenú uplynutím troch pracovných dní odo dňa  preukázateľného odoslania elektronickej faktúry prostredníctvom elektronickej pošty.  


9.5 Kupujúci je oprávnený odvolať súhlas o zasielaní elektronickej faktúry písomným alebo  elektronickým oznámením obchodníkovi. Odvolanie je účinné dňom doručenia oznámenia. 


Čl. 10 Vytvorenie užívateľského konta a vernostný program 


10.1 Vytvorením užívateľského konta sa rozumie zaregistrovanie individuálneho  používateľského konta prostredníctvom internetového obchodu obchodníka (ďalej len  „registrácia“). Registrácia je dobrovoľná a je bezplatná. Registrácia nie je podmienkou pre  vytvorenie objednávky a uzatvorenie kúpnej zmluvy a žiadnym spôsobom neovplyvňuje  konečnú kúpnu cenu. 


10.2. Zaregistrovaný užívateľ môže kedykoľvek požiadať obchodníka o výmaz užívateľského  konta, k tomuto účelu použije kontaktné údaje obchodníka uvedené v bode 1.2 týchto  obchodných podmienok 


10.3 Obchodník si vyhradzuje právo poskytovať podnikateľom špeciálne cenové podmienky  vo forme veľkoobchodných cien, ktoré môžu byť odlišné (nižšie) ako ceny určené pre bežných  spotrebiteľov. Tieto ceny sú viditeľné až po prihlásení do používateľského konta, pričom  predávajúci si vyhradzuje právo upravovať ich podľa aktuálnej obchodnej politiky.

 

10.4 Obchodník ponúka svojim registrovaným zákazníkom vernostný bonusový systém, ktorý  umožňuje získavať body za nákupy a uplatňovať ich ako zľavu pri ďalších objednávkach.  Podrobné podmienky vernostného programu sú dostupné v rozhraní internetového obchodu na  linku: �� Vernostný program a registrácia 


Čl. 11 Hodnotenie produktov (Recenzie) 


11.1 V prípade zverejňovania spotrebiteľských hodnotení, obchodník tieto hodnotenia overuje  a má zavedené príslušné postupy na posúdenie ich pravosti. Každé zverejnené hodnotenie  kontroluje predávajúci individuálne a jeho pravosť overuje na základe predložených dokladov  o kúpe konkrétneho tovaru. Ak sa preukáže, že údaje uvedené v hodnotení a získané počas  preverovania nesúvisia s príslušnou objednávkou, takéto hodnotenie je odstránené. Za  vystavenie hodnotenia alebo jeho stiahnutie obchodník neponúka žiadne výhody. Vzhľadom  na uvedené obchodník zaručuje, že hodnotenia dostupné na internetovom obchode sú overené 

a autentické a vyjadrujú reálne skúsenosti s nakupovaním. Hodnotenia internetového obchodu môžu byť zobrazované na stránkach iných subjektov. V týchto prípadoch dôveryhodnosť a  autenticitu hodnotení posudzujú tieto subjekty podľa svojich pravidiel.  


Čl. 12 Ochrana osobných údajov 


12.1 Plne rešpektujeme súkromie našich zákazníkov. Pre vybavenie objednávky je však  nevyhnutné spracúvať určité osobné údaje. Internetový obchod taktiež spracúva súbory  Cookies. Pre lepšie pochopenie, za akým účelom a na akých právnych základoch spracúvame  Vaše osobné údaje si prečítajte kompletné vyhlásenie Ochrany osobných údajov podľa  Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane  fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým  sa zrušuje smernica 95/46/ES a Zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene  a doplnení niektorých zákonov, ktoré nájdete na linku: neposlusnypsik.sk - OCHRANA  OSOBNÝCH ÚDAJOV 


Čl. 13 Záverečné ustanovenia 


13.1 Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok. Povinnosť  písomného oznámenia zmeny v týchto obchodných podmienkach je splnená umiestnením  oznámenia na internetovom obchode obchodníka. 


13.2 Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu odoslaním objednávky  kupujúcim a záväzným prijatím objednávky obchodníkom. 


13.3 Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť od 14.10.2025 

Vypracoval: LORD´S BENISON s.r.o. | www.support4companies.eu 

Príloha č. 1: Formulár na vytknutie vady tovaru si môžete stiahnuť TU

Príloha č. 2: Formulár na odstúpenie od zmluvy si môžete stiahnuť TU

Príloha č. 3: Informácie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy si môžete stiahnuť TU